S učiteli 1. i 2. stupně, kteří byli ochotni se projektu zúčastnit (dohromady jich bylo 19), měli žáci v menších skupinkách provést rozhovory. Jak se dobře zeptat, abychom zjistili něco zajímavého o (někdy nejen) profesním životě učitelů, ale abychom zároveň moc nevyzvídali? Jak klást zajímavé dotazy, na které učitelé budou rádi odpovídat? Jak to udělat, aby respondent neodpověděl jen jedním slovem? To vše byly výzvy pro naše deváťáky, kteří si se svými „vylosovanými“ učiteli nebo jinými zaměstnanci školy museli domluvit schůzku a být s nimi v kontaktu. Ani následný přepis rozhovorů nebyl jednoduchý – převést mluvenou řeč do textu tak, aby vše dávalo smysl, byla pro většinu výzva. Přeci jen se mluvený, a ještě k tomu jen částečně připravený projev od toho písemného v mnohém liší. Někdo přepisoval třicetiminutovou nahrávku, u někoho bylo těžké přenést slova na papír – inu, práce bylo dost.
Můžeme prozradit, že si s nelehkými úkoly většina žáků poradila více než dobře a zpětná vazba učitelů mluví za vše – žáci 9. C se se svými novinářskými rolemi popasovali výborně.
Výsledkem nebyly pouze písemně zpracované rozhovory, ale někteří učitelé souhlasili i s natočením krátkého videa, ve kterém zodpovídají rozličné otázky vytvořené žáky. Příkladem je rozhodnutí podobných dilemat: Sparta, nebo Slavie? Pes, nebo kočka? Ananas na pizzu ano, nebo ne? A mnoho dalších. J Z těchto spotů sestříhají žáci (jmenovitě Karel Brych, Honza Kasal a Tomáš Pleskot) konečné video, které bude součástí programu Akademie školy nebo zářijové oslavy 50 let od založení školy.
Ještě jednou moc děkujeme všem zúčastněným!
Barbora Šedivá